Despre Centru Parteneri Calendar Evenimente Presa Download Contact Anunturi
Pentru informatii detaliate despre celelalte
programe cofinantate de Uniunea
Europeana, va invitam sa vizitati site-ul 
www.fonduri-ue.ro.
Continutul acestui material nu reprezinta in
mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.
 
     Newsletter
     aboneaza-te la noutati
    Aboneaza-te la Newsletterul PROEDIT si
    afla tot ce-i nou in domeniul editorial
 
  Te afli aici: Evenimente  
10 - 17 iulie 2011, Frankfurt, Germania - Schimb de experienta
In perioada 11-16 iulie s-a desfasurat la Frankfurt in Germania cursul `Perfectionarea in strainatate a angajatilor din domeniul editorial`. Cursul a avut loc la Mediacampus, institutie educationala a Asociatiei Librarilor Germani si a avut ca lectori pe: Monika Kolb, Judith Hoffmann, Thomas Zorbach, Hans Huck, Florian Andrews, Alexandra Rak, Bianca Reinhart, Carsten Schwab, Nicola Maier.

Tematica abordata: Cursul a constat din 6 seminarii, schimburi de experienta, vizite de lucru la institutii din domeniul editorial (edituri, librarii, companii de distributie a cartii) si activitati practice, oferind participantilor oportunitatea de a intelege si a desfasura activitatile editoriale specifice, conform tendintelor la nivel european.
Au fost abordate teme referitoare la e-books, marketing pentru cartile de copii si tineret, manuale scolare, relatia cu difuzorii, activitatea de relatii publice. Cursul a cuprins atat informatii teoretice cu aplicabilitate in contextul editorial romanesc cat si activitati practice individuale. De asemenea, in cadrul seminariilor lectorii au raspuns intrebarilor participantilor romani.

1. Cariera in domeniul editorial din perspectiva europeana.
  • Prezentarea scopului si obiectivelor cursului.
  • Specificul activitatii in editurile mici fata de cele mari.
  • Avansarea pe scara ierarhica in editura - oportunitati.
  • Angajat versus freelancer - opinii pro si contra, avantaje si riscuri.
  • 2. Noi forme de marketing - oportunitati si provocari
    • Prezentarea structurii pietei de carte si media din Germania.
    • Multichannel marketing - tendinta viitorului.
    • Cartile electronice si importanta lor pentru editurile mici.
    • Marketing prin intermediul retelelor de socializare.
    • Campanii de marketing viral.
    3. Tendinte noi pe piata cartilor de copii si tineret la nivel european
    • Prezentarea pietei germane de carte pentru copii si tineret - date economice, tendinte.
    • Abordarea editorilor de non fictiune astfel incat sa trezeasca interesul pentru stiinte al tinerilor.
    • Rolul invatamantului si al bibliotecilor.
    • Complexitatea literaturii pentru copii - genuri de carte preferate, ilustratia de carte, romane grafice si benzi desenate.
    • Rolul targurilor de carte, al premiilor, al expunerii mediatice.
    • Relatiile dintre autori, editori si difuzorii de carte pentru copii.
    • Vizitarea unei edituri cu traditie unde cursantii vor putea afla detalii despre munca de redactie, echipa editoriala, planificarea activitatii de productie.
    4. Viitorul digital - schimbarea productiei de carte. Procese si tehnologii, prezent si viitor.
    • Strategiile de piata pentru digitalizare, adaptarea productiei la noile provocari.
    • Tehnologia digitala si internetul.
    • Copyrightul in era digitala.
    • Cele mai noi tendinte si posibilitati ale serviciilor de editare pe suporturi media multiple.
    • Introducere in bazele XML, confruntarea, din punct de vedere al productiei, dintre eBook si Apps (aplicatii pentru carti electronice).
    5. Tendinte in retail - marketing si modernizarea sistemelor de distributie en gros.
    • Tehnici si strategii de marketing in spatiul de retail: politica de pret, promovarea vanzarilor in librarii, ciclul de viata al cartii, perspective.
    • Cercetari de marketing bazate pe interviuri ale grupului tinta sau analize cantitative pe baza de studii de piata.
    • Vizitarea unei firmei de difuzare en-gros - standardizare, flux mai usor de lucru, flexibilitate.
    • Vizitarea unor librarii - idei practice creative de atragere a clientilor.
    6. Organizarea unui eveniment si munca de PR in domeniul editorial.
    • Comunicarea cu presa si lucrul cu publicul: promovare, relatii cu mass- media.
    • Brandingul complex al cartii : brandingul titlului, al autorului sau al editurii?
    • Organizarea unui eveniment: privire de ansamblu, reguli de baza care trebuie respectate, calendar, contacte de stabilit si de mentinut.
    • Modul de planificare a venimentelor pentru a deveni instrumente eficace de PR.
    Cursanti: 20
Download

Press and Public relations for publishing houses  (descarca)
Event - Management for publishing houses  (descarca)
Galerie Foto

     INSCRIERE CURSURI
     formular
 
> ACHIZITII
> ARHIVA
    2013
    2012
    2011
    2010
 
 
 
 
 
 
 
   
Despre proiect  |  Parteneri  |  Calendar Evenimente  |  Contact Implementare: Editsoft.ro | Layout design: Alex Novac
Copyright © 2014 UER - Toate drepturile rezervate.